Peanuts Monkey Cuisine

I am just a monkey man, I'm glad you are a monkey woman too!

Me and Bobby McGee - Janis Joplin|歌詞和訳


Me and Bobby McGee - Janis Joplin|Peanuts Monkey Cover

“Me and Bobby McGee” - Janis Joplin

Busted flat in Baton Rouge, waiting for a train
And I was feeling nearly as faded as my jeans.
Bobby thumbed a diesel down just before it rained,
It rode us all the way to New Orleans.

バトンルージュで疲れ切って列車を待ってた
色褪せたジーンズみたいな気分だった
ボビーが親指を立ててトラックを止めたから、危うく雨を逃れた
トラックはニューオーリンズまで連れてってくれた

I pulled my harpoon out of my dirty red bandanna,
I was playing soft while Bobby sang the blues.
Windshield wipers slapping time, I was holding Bobby's hand in mine,
And we sang every song that driver knew.

私は汚れた赤いバンダナからハーモニカを取り出して
ボビーがブルースを唄ってるあいだ、ずっと静かに吹いてた
ワイパーがリズムを刻んで、私はボビーの手を握っていた
私たちはドライバーが知ってる曲をぜんぶ歌った

Freedom's just another word for nothing left to lose,
Nothin' don't mean nothin', honey, if it ain't free.
Yeah, feeling good was easy, Lord, when he sang the blues,
You know feeling good was good enough for me,
Good enough for me and my Bobby McGee.

自由って、もう失うものがないってだけだと思う
でも自由じゃなきゃ、何も意味がない
彼がブルースを唄っていたときは、いつだって気分が良かった
そして気分さえ良ければ、それで満足だった
私と私のボビー・マギーはそれだけで良かった

From the Kentucky coal mines to the California sun,
Yeah, Bobby shared the secrets of my soul.
Through all kinds of weather, through everything we done,
Yeah, Bobby baby kept me from the cold.

ケンタッキーの炭鉱からカリフォルニアの太陽にたどり着くまでのあいだ
ボビーは私の心のいちばん深いところに触れた
いろんな天気、いろんなできごと
ボビーといれば寒くなかった

One day up near Salinas, lawd, I let him slip away,
He's looking for that home and I hope he finds it,
But I'd trade all of my tomorrows for one single yesterday
To be holding Bobby's body next to mine.

サリナスの近くまで来たある日、彼を逃してしまった
彼は自分の居場所を探していたし、見つけられたらいいなと私は思う
でもね、明日なんてぜんぶ、昨日を一日もらえるならあげてしまうよ
もしボビーのとなりでもう一度眠ることができるなら

Freedom's just another word for nothing left to lose,
Nothing, that's all that Bobby left me, yeah.
But feeling good was easy, Lord, when he sang the blues,
Yeah, feeling good was good enough for me, hmm hmm,
Good enough for me and my Bobby McGee.

自由ってもう失うものがないってだけだと思う
でも自由じゃなきゃ、何も意味がない
彼がブルースを唄っていたときは、いつだって気分が良かった
そして気分さえ良ければ、それで満足だった
私と私のボビー・マギーはそれだけで良かった

Lord, I'm calling my lover, calling my man,
I said I'm calling my lover just the best I can,
C'mon, hey now, Bobby, yeah, hey now, Bobby McGee, yeah.
Lordy Lordy Lordy Lordy Lordy Lordy Lordy Lord
Hey, hey, hey, Bobby McGee, Lord!

神様、私は恋人を呼んでいるんです
私の男を呼んでいます
声の届く限り必死に呼んでいます
ねえ、ボビー。ボビー・マギー
神様、ボビー・マギーはどこですか?

(訳:落花生猿)